Jumaat, 5 Mac 2010

aku: babysitter = ?

siapa-siapa yang pernah--
...memang--
...dah kenal aku

dah faham yang aku ni macam magnet
yang saling menolak kalau dengan bayi

ya, aku gebang-gebung sana-sini
cerita sana-sini, tuntut hak bayi yang ditinggal ibu
tapi aku sendiri tak ngam dengan bayi

lantaklah korang nak kata apa

at least aku tak buang bayi macam korang
*bukan semua 'korang', okay*
sekalipun aku agak kureng match dengan insan tanpa dosa ini
tapi aku adalah hati perut--
sikit...

.....

point aku hari ni ialah:-
damn, I am a babysitter

aku; yang paling tak ngam dengan bayi
+
jadi babysitter kepada bayi yang umur semua bawah 6 bulan
=
(agaknya apa ya)

.
.
.

doa sajalah supaya setiap bayi tersebut
tak ada LANGSUNG
sikap aku

walau seciput..

.
.
.
.
.
.
.

ahh
nak ubah sikap macam singa ni lah

susah tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan